Vítejte na blogu o WordPressu a marketingu

03
Zář

Stanislava Mrázková podniká z pláže – rozhovor

5) Mám dojem, že v jednom článku jste se rozepisovala, že se k Vám osobní rozvoj už dostal od brzkého věku. Na druhou stranu, jak lidově píšete dlouho jste žila   „z ruky do huby“. Byly chvíle kdy jste měla chuť „osobního rozvoje, či podnikatelskou literaturu“ „zavrhnout?

Ano, osobním rozvojem jsem odkojená :)) Moje maminka po revoluci začala dělat manažerku pro pána, který dělal kurzy pozitivního myšlení a mě, coby devítileté dítě, na ně brala s sebou. Takže spousta věcí mi zůstala v hlavě zakódovaná jako samozřejmá. Taky se díky tomu ke mně dostalo hodně zajímavých knih.

Byly doby, kdy jsem měla hodně peněz. Pak byly i doby, kdy jsem žila z ruky do huby. Ale věděla jsem, že nejsem chudá, že jsem jen dočasně bez peněz. Nevzdávala jsem to, hledala jsem cesty, možnosti… Hledala jsem způsoby, jak žít život, jaký chci.

Chvíle zavrhnutí osobního rozvoje v tom pravém slova smyslu nebyly. Byly doby, kdy jsem se osobním rozvojem nezabývala, ale stejně mě učil život. A to někdy opravdu drsně.

Pak jsem došla k závěru, že mám dvě možnosti. Buď se budu učit a rozvíjet dobrovolně, nebo mě k tomu životní okolnosti donutí. Vybrala jsem si první možnost. Učím se každý den. A od té doby, co jsem přestala s životními okolnostmi bojovat, ale přijímat je jako možnost naučit se něco nové, jsem šťastná.

s-holkama

„Lidi potřebují naději a inspiraci k tomu, že i oni mohou dosáhnout svých snů“

6) Z vaší tvorby na blogu jde obrovská autentičnost. Proč lidé nepotřebují k vaší důvěře o kvalitě produktů vidět na vaši internetové prezentaci drahé šaty, nablýskanou konferenční místnost a americký úsměv k tomu, jak občas můžeme sledovat v byznysovém světě?

Protože toho jsou už lidi přežraní. Chtějí někoho, kdo je jako oni, s kým se mohou identifikovat, chtějí slyšet příběhy o Popelce nebo Honzovi, který přišel k půlce království a princezně.

Lidi nepotřebují chvástání, lidi potřebují naději a inspiraci k tomu, že i oni mohou dosáhnout svých snů. A já vím, že mí čtenáři nečtou moje články proto, že by chtěli jen peníze. Za touhou vydělání peněz je totiž něco jiného.

Lidé čtou můj blog nebo eBooky proto, že si chtějí usnadnit život, chtějí více svobody, chtějí odjet na tři měsíce třeba do Austrálie a zatím na to nemají, chtějí si koupit třeba nové auto, chtějí se zbavit starostí o to, jestli jejich byznys další měsíc vydělá nebo ne a dopomoci si k tomu kvalitní databází, chtějí se zbavit starostí o to, za co zaplatí příští měsíc nájem, chtějí dát světu to, co se naučili, inspirovat další lidi a mít tak pocit, že za něco stojí, chtějí konečně odejít ze zaměstnání, které je nenaplňuje, chtějí mít čas na svůj život… chtějí podnikat z pláže a plnit si své sny :)

To bych jim neuměla dát suchými žvásty a obecným povídáním o tématu online podnikání. Takových je plný internet. To jim umím dát jenom tím, že jdu sama příkladem, odhaluju svou cestu, svůj příběh, své chyby, své úspěchy, jsem jedna z nich…

Není to vždycky snadné. Být autentický znamená vylézt ven ze své krabice. Znamená to, že pustíte lidi do svého nitra, že jim ukážete, kdo doopravdy jste. Někdy se jim to líbí, někdy ne… rezonuje to na obou stranách publika.

Nicméně to, jak silný je váš příběh, ovlivní to, jestli vám budou lidé věřit. Já chci oslovovat lidi, kteří jsou tam, kde jsem byla já třeba před rokem nebo dvěma. Už znám cestu, chci jim dát mapu.

7) Znám mnoho lidí, co napsalo svůj e-book. Na druhou stranu mají obrovský strach ho prezentovat pod svým jménem a mnohdy se neodhodlají ani k napsaní veřejnému článku na blog.  Potýkala jste se též s podobnými pocity, jestli ano máte nějaký nápad, jak se s nimi vypořádat?

Strach… Každý člověk se s ním potýká, náš mozek nás strachem chrání před nebezpečím. Pořád  s ním zápolím. Každý máme v hlavě takového toho šotka, který říká, že nejsme dost dobří a prezentovat se pod svým jménem, to znamená veřejně jít s kůží na trh, ukázat své slabiny, riskovat to, že někdo řekne “jsi nula, jsi trapná”.

Pravda je, že se bojím reakcí vždycky, když napíšu nový článek, co si lidé pomyslí o mých názorech, bála jsem se, když jsem pouštěla do světa své eBooky toho, jak budou přijaty. Strach jde ale ruku v ruce s odvahou. A odvaha pro mě znamená jednat navzdory svému strachu.

Když jednáte navzdory svému strachu, život vás nakonec odmění. Vždycky mi zní věta z knihy Jacka Canfielda Aladinův faktor, kterou jsem četla někdy ve třinácti… Když to neuděláš, nic se nezmění, když to uděláš, nejhorší možnost je “ne”, ale to nemáš už teď. Takže co riskuješ?

Report prodeje e-booku „Jak napsat ebook“ příjmy nadále rostou.

8) V těhle dnech jste vydala novou publikaci „jak prodávat e-book“ který jste nastavila na „poměrně vyšší cenu“ než jsme tu v ČR zvyklý. Máte to chápat, že tím nezískáváme jen tak nějaký kus textu, ale Vaše osobní „know-how“ úspěšného byznys plánu?

Byznys plán asi není to správné slovo. Pravdou je, že to, že jsem prodejem eBooku vydělala 300 tisíc za 6 měsíců prodeje, je postaveno na sérii aktivit, které jsem dělala v posledních měsících zcela intuitivně a na základě svých zkušeností. Až psaní eBooku Jak úspěšně prodávat eBook mě přivedlo k zamyšlení nad tím, co všechno k tomu úspěchu vedlo, co jsem udělala a jak mohou to stejné udělat i ostatní lidi. A tak z toho vzniklo 88 stránek, na kterých vše celkem detailně popisuju.

Otázka, kolik by tyto informace měly stát je něco, nad čím jsem v průběhu psaní přemýšlela. Kolik peněz bych dala já, kdyby mi někdo třeba před rokem řekl úplně přesně, jak na to a ušetřil by mi zkoušení, tápání, testování, nejistotu co funguje a co ne, odpověděl na otázky jak to mám udělat…

Osobně jsem do svého know-how investovala desítky tisíc a stovky hodin práce, testování, zkoušení. Teď dávám celou svou strategii v kostce a v jasném, srozumitelném návodu. Jdu do detailů, které hrají roli a které není snadné zkopírovat jen z pozorování ostatních. Dbala jsem na to, aby ve všem byla moje zkušenost a ověřené postupy. Ta cena je jen zlomek hodnoty toho, kolik mi to v praxi přineslo a kolik to může přinést těm, kdo se budou strategií v eBooku řídit.

Měla jsem dvě možnosti, buď bude eBook za nížší cenu a dostupný všem, nebo si ho koupí jenom ti, kdo to myslí se svými sny a cestou k úspěchu opravdu vážně. Nakonec jsem se rozhodla ty hledače svatého grálu vyloučit. Když mají lidé něco hodně lacino, přečtou si to a za pár dní na to zapomenou. Když do knihy, ebooku nebo semináře investujete vyšší částku, snažíte se nabyté informace využít na maximum. A já chci, aby se čtenáři eBooku pustili do akce.

Rozhovor pokračuje na další stránce

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Jméno
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...