Stanislava Mrázková podniká z pláže – rozhovor

Stanislava Mrázková na své plážové destinaci

Stanislava Mrázková je expertem na online marketing, kterým se už zabývá přes 7 let. Momentální svoji energii směřuje do její vlastní autorské  tvorby ať se jedná o osobní blog, E-book „Jak napsat e-book“, či celého podnikatelského  konceptu nazvaný „Plážové podnikání“ a mnoho dalšího. V těchto dnech vydala svůj nejnovější počin „Jak prodávat e-book“ kde odkrývá know-how jak za 6 měsíců vydělala přes 300 000 Kč díky E-booku. Tímto Vám přejeme ať Vás rozhovor co nejvíce inspiruje.

1) Na svém blogu píšete, že se věnujete internetovému marketingu přes 7 let. Čemu jste věnovala před tím a čím vším jste si prošla v tomhle oboru, něž jste se dostala k vlastní tvorbě e-booku?

První kroky jsem dělala ve firmě svého taťky, Jiřího Mazura, v Ardeus Online v letech 2004-2005. Můj táta se v té době hodně zajímal o principy byznysu na internetu a dal mi velice dobré základy. Pochopila jsem hlavně to, že klíčem k úspěchu v online světě je hodnotný obsah, databáze a komunikace s klienty.

Principy, které jsem se ve firmě naučila jsem pak aplikovala do vlastního byznysu. Na podzim roku 2005 jsem vybudovala stránky luxusnikoupelny.cz (už neexistují), naplnila je hodnotným obsahem, využila vše, co jsem věděla o SEO a čekala na první zájemce o koupelnu. Ten první přišel záhy a pamatuju si, jak 11. října 2005 sedím v restauraci a dávám si oslavný oběd po podepsání první smlouvy na 250 tisíc :) Některá data člověk nikdy nezapomene… Byl to taky den, kdy jsem pochopila, že už nikdy nebudu zaměstnancem. Firma fungovala několik let na dvou pilířích, kterými byl internetový marketing a spokojení klienti.

V roce 2010 jsem se vrátila na plno zpět do světa online podnikání, opustila stavební firmu a začala dělat online marketing pro firmu WinSignals, která dělala servis a semináře pro klienty obchodující na burze. Na jaře stejného roku jsem se dostala do Londýna na 3 denní seminář T. Harv Ekera Millionaire Mind a poprvé uslyšela pojem eBook.

WOW. To byla moje reakce. Harv totiž celkem do hloubky popisoval možnosti psaní eBooků a jejich prodej pomocí blogu. Měla jsem hodně otázek po technické stránce a nevěděla jsem jak na to. Absolvovala jsem tedy další jeho seminář Guerrila Business Intensive, abych o tom online prodeji zjistila více.

Po návratu do ČR jsem začala nově nabyté znalosti aplikovat ve WinSignals, především ve smyslu komunikace s databází a psaní textů na web. V dalším roce jsem pak vytvořila první eBooky jak pro tento web, tak pro spřízněný web Goldstarway. eBooky neuvěřitelně zvýšily počet lidí v databázi obou firem a firmy fungovaly následující měsíce v podstatě jen na bázi email marketingu. To byla pro mě skvělá škola.

Ve stejné době jsem ale zjistila, že obor obchodování na burze, kterému se věnovaly tyto firmy, není moje cesta, necítila jsem naplnění a hledala jsem něco, kvůli čemu budu každý den vstávat z postele. Hlavou mi taky pořád vrtaly ty prodeje eBooků.

Měla jsem pár možných cest, kudy se vydat a byla to doba, kdy jsem si příliš nevěřila. Taky jsem nevěřila tomu, že by info-podnikání mohlo fungovat v českých podmínkách. A tak jsme s přítelem Jirkou Stiborem udělali blog v angličtině na téma těhotenství a taky eBook zdarma na toto téma. Měla jsem pocit, že na anglicky mluvícím webu to bude fungovat snadněji a že toto je téma, které zajímá hodně žen. Databáze se plnila, ale nějak jsem měla pocit, že toto moje cesta taky není a hlavně tady byla obrovská konkurence. Tento projekt mě ale hodně naučil o tom, jak psát blog. Některé věci se prostě člověk naučí, až když jde do akce.

Hodně jsem přemýšlela nad tím, co je TO, kvůli čemu bych každé ráno vstávala z postele, i kdybych za to nedostala zaplaceno. Trvalo to několik měsíců. To, kam mě táhlo srdce, se vztahovalo k mému věčnému nutkání žít život na plno a plnit si své sny. Měla jsem pocit, že lidé kolem mě mají spoustu výmluv, proč věci nedělat a já jsem v té době s dvěma dětmi ve střídavé péči trávila ve svých 28 letech 7 měsíců na Erasmu ve Španělsku. Měla jsem obrovskou touhu vykřičet do světa, že to jde, že sny si plnit můžeme, ale kdo by mě poslouchal?

A tak jsem se rozhodla vydat cestou toho, co opravdu umím a co už jsem měla v praxi ověřené. Rozhodla jsem se napsat eBook o tom, jak napsat eBook. Info-podnikání právě přicházelo do Čech díky Milionovému impériu Davida Kirše a já jsem věděla, že bude mnoho lidí, kteří budou potřebovat radu, jak na to. A já jsem znala odpověď.

Vtipné je, že se nakonec obě cesty, ta cesta “jít za svými sny” a cesta “jak napsat eBook” spojily do jedné :)

Podnikání z pláže je pro Stanislavu již skutečností a splněným snem.

2) Vaše momentální téma, kterým se zabýváte je „Podnikání z pláže“ a infoprodukty v podobě e-booku. Jak byste charakterizovala slovní spojení „podnikání z pláže“ a domníváte že v příštích letech bude této oblasti přáno?

Podnikání z pláže je pro mě synonymem pro svobodu. Svobodu pracovat, odkud já chci. Svobodu pracovat v době, která mi vyhovuje. Svobodu pracovat s lidmi, které mám ráda. Svobodu dělat to, co mě baví. A svobodu toho, že mám peníze na život, který žiju naplno podle svých představ.

Mnoho lidí si přestavuje podnikání z pláže jako válení se na písku s koktejlem. Pravdou je, že je za tím často hodně práce. Taky mají lidé pocit, že pro podnikání z pláže musí “info-podnikat”. My máme ale v týmu spousty lidí, kteří jsou na administrativních pozicích, nebo pozicích grafiků, programátorů, účetních atd… Je to jen o tom, že se rozhodnete to udělat. Cesta JAK na to, se vždycky najde.

A ano, myslím, že této oblasti bude přáno, protože lidé stále více hledají cestu ven z otročiny práce, která je nebaví a ve které musí den co den sedět, i když by totéž udělali doma mnohem rychleji. Jasně, že jsou odvětví, ve kterých to nejde. Těžko si představit, že bychom přišli o prodavačku v naší oblíbené pekárně, nebo třeba řidiče autobusu, že… Ale jsou lidé, kteří se chtějí vydat touto cestou a pak lidé, kterým vyhovují jejich jistoty a obojí je OK.

Rozhovor pokračuje na další stránce

admin

Jmenuji se Martin Martinec a věnuji se především wordpressu a vytváření menších internetových ziskových projektů.

Facebook Twitter YouTube